Over ons
De Echtscheidingswinkel is een gespecialiseerd kantoor met zeven medewerkers, advocaten en mediators. Alles met betrekking tot scheiden behandelen wij. Van praktisch advies tot ondersteuning bij de procedure, subsidieaanvraag en indien nodig de behandeling bij de rechtbank.
Een deel van ons werk doen wij als gratis service. U kunt contact opnemen als u vragen heeft. Wij hebben allereerst informatie en tips voor u. Daarnaast heeft de Echtscheidingswinkel betaalde diensten, zoals aanvragen van echtscheiding, ontbinden geregistreerd partnerschap, alimentatie, berekeningen en procedures via de rechtbank. Echtscheidingswinkel is handelsnaam van Scheidingswinkel B.V. KvK 57286582. Er is geen stichting beheer derdengelden, zodat geen derdengelden worden ontvangen.
Bart Appels vertelt dat het type werk juridisch soms best een uitdaging is. ’Wij werken daarom met een mix van eigen advocaten en juristen. Hierbij worden geen juristen op afstand ingeschakeld. U heeft bij ons geen extra advocaat nodig om uw scheiding te laten uitspreken via de rechter. Alles wordt binnenshuis gedaan. Anders dan bij sommige kantoren zijn de advocaten bij ons ook de behandelaars van uw echtscheidingsaanvraag.’
Hoe het begon
Bart Appels zette de Echtscheidingswinkel in 1996 op vanuit zijn garage thuis. ‘Een klassieke start-up. Eerst werden alleen lokale klanten geholpen met hun echtscheidingsproblemen. Besprekingen hielden we bij een Van der Valk restaurant. Nu hebben we bezoekadressen in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven.
De Echtscheidingswinkel gaat mee met de tijd, waardoor veel loopt via post, telefoon of e-mail. Wij kozen hiervoor omdat wij merkten dat veel klanten graag een zakelijke begeleiding wilden in combinatie met een persoonlijke benadering. ‘De voordelen hiervan zijn het lage tarief en de snelheid. Dit heeft het huidige kantoor gebracht tot een organisatie, waarbij korte responstijd, persoonlijke aandacht en uitstekende telefonische bereikbaarheid de sleutel zijn om u het beste te helpen.’
Hulp aan meer dan 23.000 mensen
Op de vraag of alles nu helemaal perfect is binnen de Echtscheidingswinkel, moet oprichter Bart Appels lachen. ‘Ha, ha, zeker niet! Bekijk de klantenbeoordelingen maar eens goed. Deze staan ongefilterd op onze site. Regelmatig wordt ons de oren gewassen, terecht en ook onterecht. Het gaat er om hoe de dienst wordt ervaren. Wij werken er elke dag aan om onze diensten nog beter te maken. Geloof het of niet, ik zie het als een uitdaging om een klagende klant om te buigen in een tevreden klant. Natuurlijk kun je niet iedereen tevreden stellen, maar het zou een grove zelfoverschatting zijn als ik zou stellen dat de klant ons niets meer kan leren.’
Het kantoor heeft veel geleerd van zowel positieve als negatieve feedback. Zo merkte de Echtscheidingswinkel dat het belangrijk is om mensen direct inhoudelijk verder te helpen, zonder allerlei tussenschakels. Belt u de Echtscheidingswinkel, dan krijgt u dus rechtstreeks een advocaat of jurist aan de lijn die u verder kan helpen met onderwerpen zoals alimentatie of de eigen woning.
Als advocaten treden op Bart Appels (KvK 57286582) en Annetrude de Vries (KvK 87056380). De advocaten zijn zelfstandig optredende advocaten en contracteren op persoonlijke titel. Ze delen de faciliteiten van het kantoor aan de Freddy van Riemsdijkweg 4 te 5657 EE Eindhoven en maken gebruik van de handelsnaam Echtscheidingswinkel. De aansprakelijkheid is beperkt tot het bedrag waarop betreffende verzekeringspolis dekking geeft vermeerderd met het eigen risico. Derdengelden kunnen niet worden ontvangen, omdat de advocaten geen stichting derdengelden ter beschikking hebben.
Annetrude de Vries behandelt met name procedures op tegenspraak. Dit betreft dus conflict situaties waarbij de rechter wordt verzocht om in grijpen. Veel procedures gaan over de scheiding zelf, de belangen van kinderen, de woning en alimentatie. Laat je hier gratis verder helpen via de chatbot.
De advocaten hebben zich in het rechtsgebiedenregister van de Nederlandse orde van advocaten geregistreerd op het rechtsgebied personen- en familierecht. Op grond van deze registratie zijn zij verplicht elk kalenderjaar volgens de normen van de Nederlandse orde van advocaten tien opleidingspunten te behalen op het geregistreerd hoofdrechtsgebied.
Wij willen voorkomen dat klanten zich angstig of onzeker voelen over de kosten. Wij hebben daarom alleen vaste tarieven. In de praktijk zijn wij niet alleen een stuk klantvriendelijker, maar ook veel sneller en goedkoper dan andere kantoren die echtscheidingen verzorgen.
Tevreden klanten
Bart Appels is ervan overtuigd dat kiezen voor de Echtscheidingswinkel zorgt voor goede uitkomsten. Klanten geven volgens hem vaak aan dat er bij het bedrijf een goede balans is tussen persoonlijke en zakelijke benadering. Daarbij noemen ook veel klanten het voordeel van de lage kosten (scheiden met subsidie, betalen in termijnen, geen uurtarief).
Tevreden klanten, daar wordt Appels blij van. Hier zorgt hij voor met een duidelijke missie: ‘’Op basis van een duidelijk scheidingstraject willen wij met ons team mensen helpen een nieuwe start te maken.’’
